Hankintainfo

Neuvontayksikön uutiskirje julkisista hankinnoista

6/2018

TAPAHTUMA Julkisten hankintojen neuvontayksikkö iskee perinteisesti Kuntamarkkinoille ja pitää kaksi Ajankohtaista julkisista hankinnoista -miniseminaaria. Autamme myös kinkkisissä hankintapulmissa ja hankintalain soveltamisessa ”pallotteluajoilla”, jotka ovat erikseen varattavissa. Tutustu ohjelmaamme ja tule tapaamaan meitä!

Sari Pikkala

UUSI LAKI Liikesalaisuuden määritelmää selventävä liikesalaisuuslaki 595/2018 tuli voimaan 15. elokuuta 2018. Liikesalaisuuden määritelmästä ei ole aikaisemmin säädetty. Liikesalaisuuslaissa kootaan yhteen tieto mm. siitä, mikä on liikesalaisuus, missä tilanteissa sen käyttäminen on oikeudetonta tai oikeutettua, mitä tuomioistuin voi tehdä väärinkäytöstilanteissa, mikä on kanneaika ja millaisia hyvityksiä tai vahingonkorvauksia liikesalaisuuden rikkomisesta voidaan määrätä.

PÄIVITYS Julkisten hankintojen ilmoituskanava HILMAssa on käyttökatko torstaista 6.9. klo 12.00:sta perjantaihin 7.9. klo 9.00:aan. Käyttökatkoksen aikana ei julkaista uusia hankintailmoituksia eikä ilmoituskanavaa voi muutenkaan käyttää. Käyttökatkos johtuu HILMAn päivittämisestä.

BLOGI Dynaamisen järjestelmän käyttö on uuden hankintalain myötä yksinkertaistunut huomattavasti. Julkisten hankintojen neuvontayksikön lakimies Päivi Kynkäänniemi kertoo blogikirjoituksessaan dynaamisen hankintajärjestelmän mahdollisuuksista ja tarjolla olevista käytännön ohjeista ja vertaistuesta.

Päivi Kynkäänniemi.